22ste MARITIEM SYMPOSIUM
Verander of verdwijn: havens en scheepvaart in een disruptieve omgeving
woensdag 23 mei 2018
Gebruikte presentaties
- Openingstoespraak: Are we ready for the new world?,
door Wolfgang Lehmacher (Head of Supply Chain and Transport Industries, World Economic Forum)
- Gevolgen van klimaatverandering voor de Belgisch-Nederlandse kust en zeehavens,
door Peter Wittoeck (Head of Federal Climate Service, FOD Volksgezondheid [België])
- Ecologische disruptie, klimaatverandering...: impact op reders en scheepvaart,
door Wilfried Lemmens (Gedelegeerd bestuurder, Belgische Redersvereniging)
- Zijn we voorbereid op de circulaire economie?,
door Karl Vrancken (Onderzoeksleider Duurzame Materialen, VITO)
- Flanders Recycling Hub: kansen en struikelblokken voor de maritieme import van reststromen,
door Steve Sel (Manager Projecten en Valorisatie, Vlaams Instituut voor de Logistiek)
- Schaalvergroting in de scheepvaart: van schaalvoordeel naar overcapaciteit en terug,
door Stefaan Verberckmoes (Shipping Analist & Editor Europe, Alphaliner)
- Hyperloop: vervoer van de toekomst gaat de buis in,
door Jelte Altema (Head of Marketing, Hardt Hyperloop)
- Terminals: kansen en risico's van automatisering en digitalisering,
door Frank Kho (Zelfstandig adviseur in de container terminal industry)
- Boots on the ground innovatie in de haven van Antwerpen,
door Piet Opstaele (Manager Innovation Enablement, Havenbedrijf Antwerpen)
- De nieuwe zijderoute: vverer kijken dan nieuwe spoordiensten tussen China en Europa,
door Theo Notteboom (leerstoelhouder 'Haven van Gent' Maritiem Instituut UGent,
hoogleraar Shanghai Maritime University en Universiteit Antwerpen)
- Volvowagens per trein van China naar Zeebrugge: voordelen en risico's,
door Pieterjan Landuyt (Project Manager Logistics, Volvo Cars)
- De logistiek moet zichzelf heruitvinden of anderen zullen het in haar plaats doen,
door Alex Van Breedam (CEO, Trivizor)
- Globalisering 2.0: Europa in woelig vaarwater?,
door Jan Van Hove (hoofdeconoom KBC, professor Internationale economie KU Leuven)